Queixa formal per presentar al Síndic de Greuges de Catalunya

Estimats companys i companyes,

Des de la Plataforma hem preparat una queixa formal per presentar al Síndic de Greuges de Catalunya, i denunciar la mesura de la retallada del 15% de jornada i sou que afecta al personal interí de la Generalitat de Catalunya.

Segons el propi organisme “El Síndic té la funció d’atendre les queixes de totes les persones que es troben desemparades davant l’actuació o la manca d’actuació de les administracions. […] A partir de les queixes rebudes o per iniciativa pròpia, el Síndic emprèn les actuacions i les investigacions oportunes per detectar possibles lesions de drets i trobar-hi sortida.”

Doncs SÍ, creiem que estem desemparats per l’actuació del Govern de la Generalitat i després de dos anys d’haver patit aquest greuge, veient que no s’hi posa fi, volem presentar una queixa!!

És important que presentem la queixa el màxim nombre de persones, perquè aquesta acció tingui més repercussió i faci replantejar-se la situació al Govern de la Generalitat, que és qui té la capacitat de retirar la mesura.

Per això, us animem a tot els interins afectats per la mesura a presentar una queixa en el mateix sentit.

Perquè us sigui més senzill, podeu fer-ho utilitzant l’escrit i la documentació adjunta que hem preparat. En l’apartat d’instruccions per la presentació de la queixa trobareu tots els passos que heu de realitzar.

Si us animeu a enviar-la, us agrairíem que ens envieu un correu a interinsgeneralitatcatalunya@gmail.com per poder estimar el nombre de queixes que s’han presentat.

Ànims, junts podem!

Plataforma Personal Interí


 

INSTRUCCIONS PER LA PRESENTACIÓ DE LA QUEIXA:

Hi ha diferents vies per presentar la queixa:

  • Presencialment per mitjà del Servei d’Atenció a les Persones. L’horari és de 8:30 a 19 hores, de dilluns a divendres. Passeig de Lluís Companys 7, 08003, Barcelona Metro (L1 i Rodalies Renfe: Arc de Triomf) i Bus (19, 39, 40, 41, 42, 51, 55, 141, B-25).
  • Per correu ordinari a la mateixa adreça
  • Per Fax: 933 013 187
  • Per Internet. Per mitjà d’aquest formulari
  • Per correu electrònic: sindic@sindic.cat
  • Per videotrucada en línia. Informació del servei

Nosaltres recomanem presentar la queixa per Internet mitjançant el formulari que trobareu al web del Síndic. Sigui quin sigui el mitjà que utilitzeu per presentar la queixa, podeu utilitzar com a text de la queixa el que hem preparat (enllaç al text). En cas de presentar la queixa mitjançant el formulari, s’haurà de copiar el text en el quadre “Motiu de la queixa”.

Amb la queixa, s’hauran d’adjuntar els següents documents que trobareu al blog:

1. Llei 5_2012 Mesures fiscals: LLEI 5/2012, del 20 de març, de mesures fiscals, financeres i administratives de l’impost sobre les estades en establiments turístics (enllaç al text)

2. Llei 1_2014 + Dictàmens CGE: LLEI 1/2014, del 27 de gener, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2014; Dictàmens del Consell de Garanties Estatutàries 4/2012 i 1/2014 (enllaç al text)

3. Directiva 1999_70_CE + Sentències: Directiva 1999/70/CE del Consell de 28 de juny de 199; Sentència del Tribunal Europeu 2007 (Cas Cerro Alonso); Sentència del Tribunal Europeu 2010 (Cas Gavieiro Gavieiro) (enllaç al text)

4. Notificacions mesura Administració + Notícia premsa Antonio Beteta: Notificacions de l’aplicació de la mesura per part de l’Administració: Cas del Departament d’Empresa i Ocupació (Carta del secretari general del DEMO (2012) i notificació a la Intranet (2014)); Notícia El Mundo. Antonio Beteta (enllaç al text)

Si ho presenteu per mitjà del formulari, un cop enviat us apareixerà el missatge següent: “Aquest missatge s’ha enviat correctament. Ben aviat us farem arribar una resposta. Aquí hi ha el contingut del que heu enviat” i a continuació un Identificador i tota la informació emplenada al qüestionari.

Per últim, comentar que les queixes s’han de presentar individualment i han d’anar signades i incloure les dades personals. El Síndic en garanteix la confidencialitat.

2 comments

  1. Companys i companyes,

    Els que hagueu enviat la queixa al Sindic de Greuges o penseu fer-ho properament, sapigueu que possiblement, un cop enviada la queixa, rebreu un correu del Síndic en què us demanaran informació addicional.

    En concret, des del Síndic volen saber si anteriorment s’ha presentat alguna reclamació a títol individual a l’administració i, en cas que sí que s’hagi fet, que se’ls enviï una còpia d’aquesta reclamació i de les seves possibles respostes.

    En cas que no hagueu fet cap reclamació a l’administració, haureu de respondre el correu del Síndic informant-los que no heu fet cap reclamació a títol individual.

    En cas que sí que hagueu fet alguna reclamació prèvia, haureu de contestar el correu afirmativament i enviar la documentació pertinent al Síndic.

    Finalment, informar-vos que ja som bastants interins que hem presentat la queixa al Síndic.

    Anem pel bon camí!

    Plataforma de Personal Interí

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s